לרומם ולשרת אחרים מאת יוגי בהג'אן

קטעים מתוך הרצאה בנושא SEVA

תרגום: גלי סאט פוראן ליבנה

 יש רק דבר אחד שיגרום לכם שמחה.  כשאתם הופכים צנועים ומשרתים אחרים, אלוהים ימלא את הרווח וישרת אתכם. אנשים אומרים לי: "יש לי אור", אנשים אומרים לי: "יש לי דהרמה (פעולה לא אנוכית), אנשים אומרים לי: יש לי שמחה". אני לא מאמין לכל זה. המבחן של אדם שמח הוא כאשר הוא יוצא החוצה ונותן שרות לאלו שאינם שמחים. רק האדם הזה מכיר את אלוהים. זוהי הזכות הגדולה ביותר והענקת כבוד לאדם הרגיל. אין דרך אחרת על פני הפלנטה לשחרר את נשמתכם אל ייעודכם ואל אלוהים, אלא על ידי מתן שרות לאלו שזקוקים לעזרה – לחייך אליהם, למחות את דמעותיהם, לסלוח להם.

  סייבה (שרות לא אנוכי) היא מצב של WIN \  WIN . המקור הטוטאלי של נצחון. ברגע שאתם משרתים עם הלב והראש ומבלי שתהיה לכם מטרה פרטית, אתם זוכים באדם לנצח.

אתם שולחים אדם אחר שמתמודד עם קשיים אל החוזק שלו. אתם מצילים אדם העומד בפני אסון. אתם מגינים עליו בהתמודדות עם Non Reality , ומביאים הביתה את המציאות.

בכל צורה, דמות או הקרנה, אם אתם יכולים לרומם את המודעות של האדם, את רוחו, את העצמי שלו, הסביבה שלו, חייו, זוהי סייבה.

  לפעמים, כשאנשים מתבקשים לעשות סייבה באשראם, לנקות לדוגמא, הם שואלים למה. קונדליני יוגה היא קונדליני יוגה. קארמה יוגה היא קארמה יוגה. קארמה יוגה באותו אופן תקח אתכם לאלוהים.

 אני רוצה לשתף אתכם במשהו מאוד אישי. אני נהגתי לשטוף את הרצפה של הארימנדאר (מקדש הזהב). הייתי ידוע כיוגי באבא ואנשים רבים נהגו למדוט עליי. כשהם ראו אותי שוטף את הרצפה הם ממש השתגעו. הם שאלו אותי "מדוע אתה עושה זאת?" ואני שאלתי אותם "מדוע אתם חושבים שאני עושה זאת?", הם אמרו "אנחנו לא מבינים את זה כלל. מדוע אתה צריך את זה?" עניתי "יתכן שהגעתי למודעות האלוהית מזמן דרך מדיטציה, אבל עדיין לא הגעתי לשם דרך סייבה".

סייבה פרושה לתת שרות ללא תמורה. כך החסד מוכפל: כשאתם לא מחפשים שום תמורה. אמרתי "על ידי עשיית סייבה בביתו של הגורו, אני רוצה ליצור מערכת יחסים ביני לבין הגורו שלי. לפיכך, אני מרגיש ששרות בביתו של הגורו הוא מלא חסד יותר מכל דבר אחר".

 ישנם אנשים שלא מבינים שהם הגיעו לכאן כדי לשרת את כולם, להיות צנועים, להיות שקטים. גורו נאנאק (הגורו הראשון בשושלת הסיקית) אמר:

 "Sochai soch na hovaee Jay sochee lakh vaar "

 אתם חושבים וחושבים עשרת אלפים מחשבות, אבל אפילו לא מחשבה אחת תתן לכם את מה שאתם מחפשים.

אני אומר, אם אתם לא מסוגלים להפסיק לחשוב אז תעשו דבר אחד: תחשבו על הטוב שאתם יכולים לעשות. אנחנו על הפלנטה הזו כדי לאהוב אחד את השני. הגענו לאדמה הזו כדי לתת, לא לקחת. אל תהיו גאים בלקיחה. תתנו, תתנו ויהיה טוב וחסד במה שיתנו לכם.  זה יתן לכם את אלוהים.

 הגוף הזה חייב להרוויח את המעבר ממצב של קארמה למצב של דהרמה. מה זאת דהרמה? זו השאלה שכולם שואלים. קארמה צריכה פעולה ותגובה. לכל פעולה שתעשו תהיה תגובה. את זה לא תוכלו לשנות.

דהרמה היא כאשר אתם עושים פעולה לרומם ולשרת אחרים, זוהי הדהרמה שלכם, ובתמורה לסייבה הזו אתם תקבלו שפע. הכל יוחזר אליכם פי אלף מונים.

 יש סיפור שאני רוצה לחלוק איתכם. ברהמה הוא המקור והנותן של גיאן – ידע. פעם אחת ברהמה ערך יאג (התכנסות) שאליה הזמין תחילה שדים. האוכל הוגש, הם ישבו בשורות כמו בלאנגר. ברהמה אמר להם: "אתם לא יכולים לכופף את המרפקים שלכם בארוחה הזו". המרפקים של כולם היו ישרים והם היו אמורים לאכול. אתם יודעים מה הם עשו? הם ניסו לאכול אבל האוכל נפל על פניהם, אפיהם, פיהם, בגדיהם והם לא יכלו להנות מהאוכל.

אז ברהמה הזמין את המלאכים למשתה. גם הם לא יכלו לכופף את מרפקיהם, אז הם האכילו אחד את השני ומאוד נהנו.

להיות אחד בשביל השני זו האקסטזה, זו האלוהות. להיות בשביל עצמך זו הטרגדיה. העצמי הוא כדי להיות עבור אחרים, לא רק בשביל עצמכם.

 אם אתם נותנים שרות אתם תזכו בליבם של אחרים. אם אתם צנועים אתם תזכו לא רק בליבם אלא גם בנשמתם. אם אתם נותנים שרות, אלוהים יגיע דרככם.

סייבה היא מטרה נהדרת, היא הדבר האמיתי. שרות הוא לא מה שמשרת אתכם, אלא כאשר אתם מעשירים אדם אחר.

 סייבה היא קודם להרוויח ואח"כ לחלוק. זוהי סייבה. ניצול ולהיות מנוצל הם לא סייבה. המשמעות של סייבה מאוד לא מובנת. סייבה היא כאשר יש לכם מה לחלוק עם אחרים ואתם יכולים לתת. זו לא סייבה כאשר אין לכם מה לתת. אני לא יודע איזו מן סייבה זו. זה נקרא לדחוף יותר מדיי.

 סייבה היא שרות לא אנוכי. כאשר מישהו נדחף ע"י הסביבה או הנסיבות לחוויה של חוסר אנוכיות, זוהי סייבה. כאשר אתם עושים משהו בשביל להראות או להגיד שעשיתם משהו, זוהי לא סייבה.

סייבה היא כאשר אתם מרגישים כבוד לעשות משהו. אתם מרגישים את זה בתוככם. זה כאשר אתם מכבדים את עצמכם. כאשר אני מכובד במודעות שלי זוהי סייבה. כאשר אני עומד מול המודעות שלי, אני מרגיש טוב ואני אומר: "ובכן, אני כל כך מבורך שאני יכול לעשות זאת" – זוהי סייבה.

The teachings of Yogi Bhajan

הופיע במקור במגזין Aquarian Times

הסרת אחריות מהתרגום: אמנם תורתו של יוגי בהג'אן נועדה להגיע ולשרת אנשים בני כל הלאומים. עם זאת, 3HO® מסירה אחריות מכל פרשנות מוטעית של התורה של יוגי בהג'אן שעלולה לנבוע מתרגומי טקסטים מתוך כתב העת Aquarian Times ו/או מהעלון המקוון של 3HO, שנעשו באופן עצמאי ולא הוזמנו ע"י הארגון.

Translation Disclaimer

While the teachings of Yogi Bhajan are fully intended to reach and serve people of all nationalities, 3HO® will not be held liable for any misrepresentation of Yogi Bhajan’s teachings through unsolicited or independent translations derived from Aquarian Times and/or the 3HO eNewsletter

© 2024 קונדליני יוגה.

בניה - שמרת דיגיטל - מומחה מחשוב ואינטרנט, עיצוב - סטודיו לעיצוב הלית קלכמן